FANDOM

“House of Betrayal”
Sezon 1, Odcinek 53
Odcinek 53
Informacje
Polska premiera

23 sierpnia 2011

Premiera w USA

17 lutego 2011

Dom Zdrady

Scenarzysta

Diane Whitley
Danny Spring

Reżyser

Tim Hopewell

Położenie odcinka
Poprzedni

House of Pests

Następny

House of Revelation

House of Betrayal to pięćdziesiąty trzeci odcinek pierwszego sezonu serialu Tajemnice Domu Anubisa.

Obsada

Streszczenie

Victor zobaczył światełko w tunelu, gdyż odnalazł wszystkie elementy Ankh. Tymczasem w szkole, pan Sweet próbuje własnymi siłami otworzyć drzwi. Trudy proponuje mu, żeby jeszcze raz zadzwonił do Victora. Dyrektor robi tak. Właściciel domu odchodzi na chwilę od zdobyczy i odbiera telefon. Tymczasem, Nina i Fabian nadal czekają przed domem. Amerykanka sądzi, że ich plan się nie powiódł, ale zmienia zdanie, gdy widzi Victora idącego w stronę szkoły. Para natychmiast idzie do Domu Anubisa. W środku panuje wielki bałagan, w pokojach jest jeszcze gorzej. W dodatku zniknęły wszystkie dowody na istnienie tajemniczego zgromadzenia. Victor idzie do szkoły i uwalnia pana Sweeta oraz Trudy. Na jaw wychodzi, że drzwi nie zatrzasnęły się, tylko są zamknięte na klucz. Rodenmaar postanawia sprawdzić salę teatralną, gdzie powinni być uczniowie. Patricia stoi przed drzwiami i mówi, że nie wolno wchodzić, gdyż dziewczyny przebierają się w piżamy. Victor pyta, gdzie są chłopcy. Williamson kłamie, iż poszli całą grupą do łazienki. Mężczyzna wysyła Trudy do sali, sam zaś idzie sprawdzić miejsce pobytu chłopaków. Wraca sam przed drzwi od sali. Nie wytrzymuje i wchodzi do środka, gdzie trwa małe piżama-party. Są wszyscy, poza Niną i Fabianem. Victor pyta Patricię, gdzie są. Od razu wie, że poszli do domu. Do szkoły wchodzi para z jedzeniem. Mówią, że poszli na zewnątrz, gdyż dostawca przyszedł. Gdy dorośli idą, Nina stwierdza, iż mieli szczęście, że akurat trafili po drodze na dostawcę. Opowiadają Patricii o tym, że Victor zabrał większość dowodów. Na szczęście udało im się zabrać układankę i wałki do fonogramu. I tu pojawia się problem. Oni nie zabrali tych wałek...

Tymczasem Victor wrócił do Domu Anubisa. Ogląda obraz ukryty za ścianą. Od razu przypomina mu się Sarah. Odkłada go gdzieś z boku i przeszukuje dalej kryjówkę. Znajduje wałki do fonogramu, a z tyłu portretu zauważa hieroglif. Informuje o tym pana Sweeta przez telefon, po czym odsłuchuje nagrania z wałków i dowiaduje się m.in., że Sarah uważała jego ojca za mordercę jej rodziców. W nocy, w szkole wszyscy już śpią, sen zakłucił tylko Alfie, który kilka razy spadł z łóżka polowego.

Następnego dnia rano, uczniowie wracają do Domu Anubisa i zastają tam wielki bałagan, a niektóre prywatne rzeczy są zniszczone, np. brożka Patricii. Mara stwierdza, iż nie zostawi tak tej sytuacji i idzie porozmawiać z nauczycielami. Patricii i Amber robi się szkoda dziewczyny, gdyż nie zna prawdziwego powodu przeszukiwania pokoi. Nina jednak mówi, że to dla jej własnego dobra. Mara rozmawia z nauczycielami o sytuacji w domu. Pani Andrews prosi ją o zrobienie listy zniszczonych rzeczy, żeby mogli zapłacić odszkodowanie. Gdy nastolatka wychodzi, Daphne stwierdza, iż trzeba koniecznie porozmawiać z Victorem. Przed pójściem do szkoły, "Sibuna" udaje się przed las na zebranie. Nina rozdziela elementy Ankh między członków grupy, żeby były bezpieczniejsze. Amerykanka zabiera dwa "papirusy", Fabian kółko "END" i element z żyrandola, Amber obręcz, Patricia kostkę, Alfie zaś zabiera berło. Na korytarzu, Jerome zauważa w torbie Alfiego element, który chłopak przysiągł pilnować. Zabiera mu go, żeby mieć jakiś dowód dla Rufusa.

W szkole, Amber gratuluje Marze idealnego przewodnictwa. Nastolatka od razu wyczuwa, że panna Millington coś od niej chce. Brytyjka pyta koleżankę, czy może iść do nauczycieli z prośbą o zorganizowanie balu semestralnego. Ku jej zdziwieniu, Mara zgadza się.

Galeria

Żeby zobaczyć galerię odcinka House of Betrayal, kliknij tutaj.