FANDOM

“House of Heavy”
Sezon 1, Odcinek 55
Odcinek 55
Informacje
Polska premiera

25 sierpnia 2011

Premiera w USA

18 lutego 2011

Dom Ciężkości

Scenarzysta

Diane Whitley

Reżyser

Tim Hopewell

Położenie odcinka
Poprzedni

House of Revelation

Następny

House of Hush

House of Heavy to pięćdziesiąty piąty odcinek pierwszego sezonu serialu Tajemnice Domu Anubisa.

Obsada

Streszczenie

Następnego dnia przed szkołą, "Sibuna" spotyka się przed lasem. Chcą złożyć kielich Ankh. Gdy rozkładają na kocu elementy, Alfie zaczyna się denerwować. W koncu mówi całą prawdę o kradzieży Jerome'a i oddanie berła w ręce Rufusa. Cała grupa jest na niego wściekła. Idą zatem do klasy od lekcji francuskiego, gdzie siedzi sam Jerome. "Sibuna" wypytuje go o wszystko, co wie na temat zagadki. I tak oto dowiadują się, iż Clarke dawał Zeno informacje o skarbie wzamian za pieniądze. Chłopak pyta, po co są te wszystkie elementy, jednak nie słyszy odpowiedzi, gdyż do klasy przyszła pani Andrews z resztą uczniów. Podczas przerwy, "Sibuna" mówi Jeromowi, że powinien im pomóc. Gdy słyszą odmowną odpowiedź, grożą iż powiedzą o wszystkim nauczycielom. Clarke zgadza się niechętnie. Pyta grupę, jaki mają plan. Nina coś wymyśliła.

Jerome dzwoni do Rufusa. Mówi mu, iż musi przyjść o północy do Domu Anubisa z berłem, gdyż jest niezbędne do odnalezienia reszty elementów. Zeno zgadza się na te warunki. W nocy, przychodzi do holu, gdzie czeka Jerome. Idą do kuchni, gdzie chłopak otwiera berłem tajemne przejście do piwnicy, które wcześniej medalionem otworzyła Nina. I tutaj plan się komplikuje. Rufus każe najpierw Jerome'owi zejść do piwnicy. Przestraszony nastolatek robi tak. Gdy oboje są na dole, "Sibuna" wychodzi przed przejście na szybką naradę. I tu dowiadujemy się, iż do piwnicy miał wejść tylko Rufus, żeby mogli go zamknąć i wezwać Victora. Fabian mówi, że powinni kontynuować dalej swój plan, po czym wszyscy się rozchodzą. Rufus ogląda laboratorium Victora. Znajduje eliksir życia i natychmiast wypija jego większą część. Zauważa, że Jerome idzie w stronę wyjścia. Wypytuje go, gdzie reszta elementów Ankh. Z opresji chłopaka ratuje trzaśnięcie drzwiami, które wywołał Alfie, żeby obudzić Victora. Rodenmaar idzie na schody, gdzie stoją Patricia i Amber. Dziewczyny twierdzą, iż ktoś włamał się do piwnicy, a one strasznie się boją. Victor schodzi na dół. Zauważa Rufusa, który zostawił jedynie garstkę eliksiru życia i nie zamierza go oddać. Jerome ucieka tajemnym przejściem z piwnicy. Gdy wychodzi, Nina przybliża do drzwiczek medalion, żeby zamknąć Rufusa. Jednak ten ją złapał z całej siły za rękę, uniemożliwiając tym samym plan Amerykanki...

Mara i Amber pracują nad organizacją balu semestralnego. Najbardziej angażuje się panna Millington, która chce mieć bal jak z bajki. Podczas pracy nad stroną domową szkoły, Mick marudzi, iż nie umie tańczyć wolnych. Amber proponuje mu korepetycje, oczywiście za zgodą Mary, która jest trochę zazdrosna.

Galeria

Żeby zobaczyć galerię odcinka House of Heavy, kliknij tutaj.